Nyelvtanulás és tanítás: tudományos érvek a kétnyelvűség mellett

Ugyan Csépe Valéria, az Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoport szakmai vezetője mostanában leginkább az új Nat-tervezetről tart előadásokat, november 15-én Egerben arról is beszélhetett, amivel egyébként kutatóként foglalkozik. A kétnyelvűség számos agyi terület és funkció fejlődését serkentheti – ez is kiderül a professzor asszony a Nyelvtanulás és tanítás: neurokognitív érvek a kétnyelvűség mellett című előadásából az Eszterházy Károly Egyetem és a PeLi oktatásnyelvészeti konferenciáján.

A teljes előadás az alábbi videón látható.

A nyelv perspektívája az oktatásban című konferenciát idén első alkalommal rendezték meg az egri egyetem főépületében.  Igen tartalmas programjában szó volt többek között a nyelvi ideológiákról, a nyelvoktatás módszertani kérdéseiről, szaknyelvoktatásról, az idegennyelv-oktatás új szempontjairól és természetesen a digitális környezetről is.